باربری و اتوبار پونک

بهترین سرویس باربری و اسباب کشی در منطقه پونک

باربری و اتوبار پونک

بهترین سرویس باربری و اسباب کشی در منطقه پونک

فوت و فن دکوراسیون مخصوص اسباب کشی

دکور کردن خانه، چیدن مبلمان و نقاشی کردن خانه جزو اولین کارهایی است که بعد از ورود به خانه‌ی جدید انجام می‌دهیم. دکور کردن خانه فوت و فن‌های خاص خودش را دارد. ما برای این‌که بتوانید کار دکور کردن خانه یک سری فوت و فن خاص برایتان می‌گوییم. فوت و فن‌هایی که وقت اسباب‌کشی یا تغییر دکوراسیون به دردتان می‌خورند. 

در این پست چی بچینیم سراغ بعضی از فوت و فن‌های خاص چیدمان خانه رفته‌ایم، آن را از دست ندهید.

خانه را نقاشی نکنید

خیلی از ما عادت داریم اول کل خانه را یک رنگ خاص – مثل سفید استخوانی – می‌زنیم و بعد اسباب کشی می‌کنیم. ایده‌ی بدی هم نیست اما واقعیت این است که اگر قرار است خاص باشید، باید رنگ خانه‌تان با رنگ وسایل خانه هماهنگ باشد. لازم نیست که حتما یک دور خانه را رنگ کنید. می‌توانید همان رنگ سفید استخوانی را به عنوان زیرکار در نظر بگیرید و بعد با وسایل دیگری خانه‌تان را رنگی کنید. غیر از رنگ چیزهای دیگری هم برای در آوردن دیوار از یکنواختی وجود دارد، مثلا کاغذ دیواری‌ها.

تابلو و قاب‌ را کجای دیوار نصب کنیم؟

موزه‌ها و نمایشگاه هنری وقتی می‌خواهند یک تابلوی هنری را به دیوار بکوبند، یک قانون کلی دارند. آنها می‌گویند، وسط قاب باید ۵۷ تا ۶۰ اینچ ( ۱۴۵ تا ۱۵۲ سانتی متر ) از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. ( این حد متوسط میدان دید انسان‌هاست ). میزان دقیق ارتفاع تابلو را با ارتفاع سقف خانه‌‌تان میزان کنید. هرچقدر سقف خانه بلندتر بود ارتفاع را بالاتر بگیرید.

اگر باز هم مردد هستید، می‌توانید یک طرح ساختگی از تابلویتان را با همان اندازه‌ای که هست پرینت گرفته و نمونه‌ی کاعذی را روی دیوار بچسبانید. اگر ارتفاع و تمام جزییات تابلو به دلتان نشست، نمونه‌ی اصلی را قاب کنید.

مبل‌ها و فرش را چطور بچینیم؟

سه راه برای چیدن مبل‌ها و فرش‌ها وجود دارد که بستگی به جای قرار گرفتن مبل‌ها و فرش خانه‌تان دارد.

چینش لاکچری: اگر فرش‌تان آنقدر بزرگ است که تا دم پایه‌های مبل می‌آید، باید مبلی را انتخاب کنید که ظاهر بزرگتری داشته باشد. افقط حواستان باشد حاشیه‌های فرش یا کفپوش نباید تمام زمین را بپوشاند. حداقل ۱۲ تا ۱۸ اینچ از اطراف فرش‌تان را باید آزاد بگذارید.

چینش ارزان‌پسند: اگر اتاق‌تان کوچک است، طوری مبل و فرش را بچینید که، فرش زیر پایه‌های مبل نباشد. اینطوری لازم نیست که حتما یک فرش یا کفپوش مدرن و گران‌قیمت داشته باشید. همین که لبه‌ی فرش به نزدیک پایه‌ی میز برسد، کافی است. این شیوه‌ی چیدن مبل و فرش اقتصادی است چون می‌توانید فرش‌تان را کوچک‌تر بگیرید.

چینش مبلمان باز: مبل و فرش را جوری بچینید که پایه‌های جلویی میز با فرش مماس باشد. این‌طوری هم یک دکور جمع و جور چیده‌اید، هم این‌که کاری کرده‌اید تا فضا ساده و باز به نظر برسد.

برای منزل مبلمان نخرید

اگر پول خرید مبلمان ندارید، شما خوشخبت‌ترین آدم دنیا هستید. این درست عین واقعیت است. مبلمان در تعریف دست و رسمی‌اش به هر چیزی که رویش می‌نشینید (‌مثل مبل ) یا هر چیزی که با استفاده از آن خانه‌تان را دکور می‌کنید (‌مثل میز،‌ لوستر و… ) گفته می‌شود. وقتی مبلمان خانه‌تان بیش از اندازه زیاد باشد،‌ منزل‌تان نمی‌هواند نفس بکشد. خودتان هم سرگیجه می‌گیرید. حرف ما این است که یک بودجه‌ی خاص برای خرید مبلمان کنار بگذارید، کم بخرید اما بهترین را بخرید. یک مبلمان ساده با قیمت خوب از سه دست مبل «صد تا یک غار» بهتر است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.