باربری و اتوبار پونک

بهترین سرویس باربری و اسباب کشی در منطقه پونک

باربری و اتوبار پونک

بهترین سرویس باربری و اسباب کشی در منطقه پونک

روش بسته بندی اثاثیه

روش جابه جایی و بسته بندی گیاهان در باربری

در هنگام حمل و نقل اثاثیه و باربری ما معمولا به اینکه چه کارهایی برای محافظت از گیاهانمان باید انجام دهیم فکر نمی­کنیم. با این حال، انجام برخی اقدامات   از پیش برنامه ­ریزی شده برای حفظ سلامت و دست نخورده ماندن آن­ها در حرکت، ضروری است. ما اینجا پیشنهاد هایی برای این کار برایتان   آماده کرده­ ایم. همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با باربری تهران در تماس باشید تا به صورت کامل و رایگان مشاوره شوید.  

مراحل:

تصمیم بگیرید که کدام گیاهان را می­خواهید با خودتان ببرید. واقع ­بینانه به فضا، وزن و تناسب گیاهانتان با خانه ی جدید ( یا حتی اقلیم جدید )  فکر کنید. اگر می­خواهید به استان دیگری بروید، قوانین محلی جابه ­جا کردن گیاهان را بررسی کنید. اگر می­خواهید به کشور دیگری بروید احتمالا نمی­توانید گیاهان را ببرید، یا در صورت امکان، این کار بسیار پرهزینه خواهد بود.

گیاهان را از چند هفته قبل آماده کنید. آن­ها را چند هفته قبل از حرکت تمیز کنید تا دچار بیماری ناشی از حرکت و برگ­ها یا شاخه­ های مرده نشوند. آن­ها را هرس کنید، گل­های مرده را جدا کنید و به طور کلی به آن­ها رسیدگی کنید.

هر چه گیاهتان شاخ ­وبرگ کم­تری داشته باشد، زحمت کمتری باید برای محافظت از خودش بکشد.

اگر قرار است گیاهان را از خاک باغچه خارج کنید از قبل برایش برنامه ­ریزی کنید. بهتر است برای این کار با یک متخصص مشورت کنید.

در صورت امکان آن­ها را چند ماه قبل از حرکت از خاک درآورید.

ریشه را در پارچه ­ای ضخیم قرار دهید.

گیاه را در مکانی خنک و در سایه در باغچه قرار دهید.

ریشه را همواره مرطوب ( و نه خیس ) نگه­دارید.

گیاه را بادقت حرکت دهید؛  آن را بیش از نیاز حرکت ندهید.

آفات و علف ­های هرز را بزدایید. گیاهان را یک هفته قبل از حرکت برای آفت و علف هرز چک کنید و آن­ها را از بین ببرید  شما نمی­ خوهید    آن­ها را همراه گیاهتان ببرید و اگر مکان جدیدتان مورد هجوم آفات مشابه نباشد، این فرصت خوبی برای شکستن این چرخه­ ی آفت ­زدایی است.

یک راه مناسب برای اصلاح  گیاه و خاک این است که گیاه را به طور کامل در یک کیسه ­ی پلاستیکی مات با نوار آفت قرار دهید. اجازه دهید شب را در این حالت بماند و صبح کیسه را بردارید.

گیاه را روز قبل از حرکت در جعبه ­ی مناسب قرار دهید. جعبه ­ی مقوایی بهترین انتخاب برای اکثر گیاهان است چون هم محکم است هم گیاه      می­تواند در آن تنفس کند. از کاغذ بسته­بندی یا روزنامه برای نگه داشتن گیاه درون جعبه استفاده کنید.

از برگ­ها با استفاده از کاغذ محافظت کنید. یک کاغذ نازک و مرطوب  را روی گیاه بگذارید تا نقش یک لایه ی محافظ را داشته باشد.

جعبه را به طور واضح علامت گذاری کنید تا کارگران بدانند چگونه با آن برخورد کنند. درشت بنویسید “گیاه است. بادقت حرکت دهید”

جعبه را در همان روز حرکت ببندید. سریع مقداری مایع روی آن بیافشانید و درب را ببندید و چند سوراخ در قسمت­های مختلف برای تنفس گیاه ایجاد کنید.

به محض رسیدن گیاه را از جعبه خارج کنید. همانند حیوانات خانگی، گیاهان هم باید در اولویت اول شما برای رسیدگی باشند.

گیاه را از پایین جعبه بگیرید و خارج کنید. این کار به شما اطمینان می­دهد که گیاه را از سنگین­ ترین قسمت گرفته ­اید و به ساقه آسیب نخواهید زد.

گیاهان را در مکانی تاریک قرار دهید و به تدریج نور را افزایش دهید تا فرصت داشته باشند دوباره خود را با نور خورشید تطبیق دهند.

نظم بخشیدن به حمل و نقل به منزل جدید هنگام باربری

دو راهکار: یکی قبل از حرکت، یکی بعد از حرکت

بعد از حمل و نقل اثاثیه و کارهای اتوبار و باربری رفتن به یک منزل جدید می­تواند نگران ­کننده باشد، شما هم احتمالا در چنین مواقعی نمی­دانید چه کار کنید یا از کجا شروع کنید.

راهکار اول: قبل از حرکت

1-غذاهای فاسد شدنی نخرید. تمام غذاهای کنسروی باقی­مانده در منزل را استفاده کنید تا بار سفرتان سبک­ تر شود.

۲-فراموش نکنید که کتاب­های کتابخانه را برگردانید.

۳-فراموش نکنید که وسایل همسایه ها اگر پیشتان مانده را برگردانید.

۴-تمام جعبه­ ها را به طور واضح برچسب­ گذاری کنید.

راهکار دوم: بعد از حرکت

۵-همه چیز را تخلیه کنید و محتوای هر بسته را چک کنید.

۶-تخت­­­ها را آماده کنید و پرده ­ها را نصب کنید. حالا شب اول را روی تخت آماده­ می­خوابید!

۷-مطمئن شوید تمام وسایل همان جایی هستند که شما می­خواهید.

۸-بسته به زمانی که در اختیار دارید، شما می­توانید تمام وسایل را باز­کنید و مرتب کنید یا اینکه فقط وسایل ضروری مانند لباس­ها، ظروف و غذاها را باز کنید.

۹-آدرس و شماره تلفن جدیدتان را به همه اطلاع دهید. به خصوص به محل کار، بانک و والدینتان.

۱۰-روی تخت بروید و استراحت کنید، می­توانید مابقی کارها را فردا انجام دهید!

 نکات دیگر:

در هنگام باز کردن وسایل، یک کیسه­ ی زباله داشته باشید تا روزنامه­ ها و…. را در آن بریزید.

در هنگام باز کردن وسایل، اگر احساس کردید چیزی را لازم ندارید آن را دور بیاندازید. اسباب ­کشی بهترین فرصت برای خلاص شدن               از وسایل اضافه است.

اگر مسیر حرکت به منزل جدید دشوار و پیچیده است، از یک نقشه استفاده کنید.

بسته بندی کامپیوتر،موبایل،تبلت و لپ تاپ

کامپیوترها، از اجزا گرانقیمت تجهیزات الکترونیکی هستند که به آسانی توسط شوک یا ارتعاش آنی و گذرا دچار آسیب می­شوند. وقتی کامپیوتری برای باربری توسط باربری های تهران بسته ­بندی می­شود، نیازمند مراقبت ویژه است تا اجزا درونی و بیرونی­ اش حفاظت شود. در شرایط ایده­ آل، بسته­ بندی اولیه کارخانه، باید طوری باشد که بتوان دوباره از آن استفاده کرد. این بسته ­بندی در یک جعبه ­ی مقاوم‌تر جهت بارگیری بهتر قرار داده می­شود. اگر بسته ­بندی اثاثیه در مراحل اولیه غیرقابل استفاده باشد، کامپیوتر با ایمنی کامل بسته ­بندی نشده است.

مراحل کار

بسته-بندی-کامپیوتر-1سیم­ها، لوازم جانبی و متعلقات کامپیوتر، مثل مانیتور، کیبورد و موس را از محل اتصال جدا کنید. منظم بودن سیم­ها و کابل­ها را بررسی کرده و آنها را در یک کیف کوچک قرار دهید.

کامپیوتر و لوازم جانبی ­اش را در پوشش پلاستیکی حباب­دار که هوا را از خود عبور می­دهد، قرار داده و کامپیوتر را تا ضخامت ۷ تا ۱۰سانتیمتر با پلاستیک حباب­دار بپوشانید. لوازم جانبی کامپیوتر را جداگانه بسته ­بندی کنید تا حداکثر مراقبت از آنها صورت گیرد.

قسمت کیس کامپیوتر را با یونولیت بسته‌بندی کنید. بسته­ای را که کمی بزرگتر از کامپیوتر است انتخاب کرده، تا فضای باز اطراف کامپیوتر کاهش یابد. کامپیوتر را به طورعمودی در بسته قرار داده و فضای باقی مانده را با ضربه­ گیرهای مخصوص این کار پر کنید. باید از ثابت بودن کامپیوتر در طی جابجایی مطمئن بود، پس با این اقدامات کامپیوتر به راحتی در بسته جای گرفته و در حین اثاث­ کشی و باربری یا انتقال دچار آسیب نخواهد شد.

مانیتور و لوازم جانبی آن را، مانند همان روشی که برای کیس کامپیوتر توضیح داده شد، با استفاده از قالب ­های مناسب با سایز قطعات ذکر شده بسته­ بندی و فشرده­سازی کنید.

کامپیوتر­ آماده و بسته­ بندی شده را درون یک جعبه یا محفظه ­ی بزرگ قرار دهید. بررسی کنید که تمام بسته ­ها به راحتی جاسازی شده ­اند، تا در زمان حمل، دچار جابجایی نشوند. تمام فضاهای باز را با ضربه ­گیر و فوم پر کنید تا در نهایت، فشرده­ سازی محکمی داشته باشید.

عبه ­ی بیرونی را با نوارچسب مخصوص بسته ­بندی مهر و موم کرده و ببندید. حداقل ۳دور نوارپیچی را انجام دهید تا همه ­ی درزها گرفته شوند.

نکات مهم

حتما برچسب ((شکستنی است، با احتیاط حمل شود))، را روی بسته بچسبانید تا هنگام حمل و جابجایی احتیاط‌ های لازم صورت گیرد.

می‌توان، کیبورد، کابل و موس را در همان بسته ­بندی مربوط به تاج و قسمت بالایی کامپیوتر، جاسازی کرد.

نکات مهم:

مطمئن شوید به اندازه‌ی کافی چسب دارید چون در غیر این صورت کار برای شما سخت خواهد شد!

برای اینکه بفهمید قسمت پایین بسته را درست بسته‌اید یا خیر، قبل چسب زدن جعبه را به صورت مربع دربیاورید و بعد از اطمینان چسب بزنید!

قسمت بالا را تا قبل از تمام شدن کار چسب نزنید.

اگر مثل بچه‌ها همه‌ی کارتنها را روی هم می‌گذارید، مواظب باشید که تعدادشان زیاد نشود!

بسته بندی ظروف شیشه ای و چینی

روش‌های منحصر به فرد: بسته‌بندی انواع مختلف ظروف شیشه‌ای

آیا هنگام باربری به مکان‌های دور و نزدیک می‌بایست ظروفتان را جمع کنید؟ این کار را در چند مرحله‌ی آسان می‌توانید انجام دهید.

قدم اول: جعبه‌هایی که دارید را جمع کنید.

قدم دوم: حتما درزهای جعبه‌ها را با دو یا سه لایه نواربندی کنید و چسب بزنید.

قدم سوم: کف جعبه‌ها را با کاغذهای خرد یا مچاله‌شده پر کنید. یا به اندازه‌ی حدودا ۱۰ سانتی‌متر یا آنقدر که کاغذها یک کفی نرم برای محافظت از ظروف بسته‌بندی شده‌ی شما ایجاد کنند.

قدم چهارم: در کف جعبه، سنگین‌ترین ظروف را قرار دهید.

قدم پنجم: بشقاب‌ها را روی هم قرار دهید و بین بشقاب ها کاغذ به اندازه کافی بگذارید و به اندازه‌ای که بین هر بشقاب و جعبه کمی فاصله برای قراردادن کمی کاغد وجود داشته باشد.

قدم ششم: فاصله‌ها را با کاغذ پرکنید. این کار را ادامه دهید و مطمئن شوید بین جعبه و ظروف حدود ۵ الی ۷ سانتی‌متر فاصله است تا بتوانید کاغذهای بیشتری در آنجا قرار دهید.

قدم هفتم: بالای این ظروف بسته‌بندی شده تا حدود ۱۰ سانتی‌متر دوباره کاغذهایی را قرار دهید تا لایه‌ی نرمی ایجاد شود، آنقدر که از بالا نیز محافظت شوند.

قدم هشتم: بالای جعبه را ببندید و کاملا چسب بزنید. نباید ظروف داخل جعبه تکان بخورند.

قدم نهم: با کاغذ دور بشقاب‌های تخت را پوشش دهید. از گوشه تا وسط هر بشقاب را بسته‌بندی کنید. لازم نیست ولی می‌توانید برای محافظت بیشتر از چسب هم استفاده کنید.

قدم دهم: فنجان‌ها و لیوان‌ها را در گوشه‌ قرار دهید. از هر گوشه تا سر باز فنجان یا لیوان‌ها کاغذ بپیچید و سپس درون آن‌ها را نیز با کاغذ پر کنید.

قدم یازدهم: بسته به شکل و حالت آن ظرف شاید نیاز باشد برای ظروف بزرگتر مقدار بیشتری کاغذ استفاده کنید. شاید حتی برای محکم نگه داشتن بعضی از آنها چسب نیز لازم باشد.

قدم دوازدهم: ظروف کوچک را چسب بزنید. شاید در بین کاغذها گم بشوند برای همین، با خودکار یا ماژیک یک علامت برای آنها بگذارید تا هنگام درآوردن از بسته‌بندی به راحتی آنها را پیدا کنید.

چند نکته:

برای پر کردن جاهای خالی درون جعبه می‌توانید از حوله، پتو یا بالشتک استفاده کنید.

می‌توانید برای پر کردن فضای خالی بالای جعبه از اشیاء سبک‌وزن استفاده کنید. به هر حال مطمئن شوید که ظروف داخل جعبه تکان نمی‌خورند و به خوبی بسته‌بندی شده‌اند.

هشدار: جعبه‌ی بسته‌بندی شده‌ی ظروف نباید بیش از حد سنگین شود. وزن مناسب برای هر جعبه تقریبا تا حداکثر ۱۱ الی ۱۴ کیلوگرم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.