باربری و اتوبار پونک

بهترین سرویس باربری و اسباب کشی در منطقه پونک

باربری و اتوبار پونک

بهترین سرویس باربری و اسباب کشی در منطقه پونک

بسته بندی وسایل الکترونیکی زمان اسباب کشی

بسته بندی کامپیوتر،موبایل،تبلت و لپ تاپ

کامپیوترها، از اجزا گرانقیمت تجهیزات الکترونیکی هستند که به آسانی توسط شوک یا ارتعاش آنی و گذرا دچار آسیب می­شوند.   وقتی کامپیوتری برای باربری توسط متخصص بسته ­بندی اثاثیه ، بسته بندی می­شود، نیازمند مراقبت ویژه است تا اجزا درونی و بیرونی­ اش حفاظت شود. در شرایط ایده­ آل، بسته­ بندی اولیه کارخانه، باید طوری باشد که بتوان دوباره از آن استفاده کرد. این بسته ­بندی در یک جعبه ­ی مقاوم‌تر جهت بارگیری بهتر قرار داده می­شود. اگر بسته­ بندی اولیه غیرقابل استفاده باشد، کامپیوتر با ایمنی کامل بسته ­بندی نشده است.

با خواندن موارد زیر نحوه ­ی بسته­ بندی کامپیوتر را برای جابجایی بیاموزید.

مراحل کار

سیم­ها، لوازم جانبی و متعلقات کامپیوتر، مثل مانیتور، کیبورد و موس را از محل اتصال جدا کنید. منظم بودن سیم­ها و کابل­ها را بررسی کرده و آنها را در یک کیف کوچک قرار دهید.

کامپیوتر و لوازم جانبی ­اش را در پوشش پلاستیکی حباب­دار که هوا را از خود عبور می­دهد، قرار داده و کامپیوتر را تا ضخامت ۷ تا ۱۰سانتیمتر با پلاستیک حباب­دار بپوشانید. لوازم جانبی کامپیوتر را جداگانه بسته ­بندی کنید تا حداکثر مراقبت از آنها صورت گیرد.

قسمت کیس کامپیوتر را با یونولیت بسته‌بندی کنید. بسته­ای را که کمی بزرگتر از کامپیوتر است انتخاب کرده، تا فضای باز اطراف کامپیوتر کاهش یابد. کامپیوتر را به طورعمودی در بسته قرار داده و فضای باقی مانده را با ضربه­ گیرهای مخصوص این کار پر کنید. باید از ثابت بودن کامپیوتر در طی جابجایی مطمئن بود، پس با این اقدامات کامپیوتر به راحتی در بسته جای گرفته و در حین اثاث­ کشی و باربری یا انتقال دچار آسیب نخواهد شد.

مانیتور و لوازم جانبی آن را، مانند همان روشی که برای کیس کامپیوتر توضیح داده شد، با استفاده از قالب ­های مناسب با سایز قطعات ذکر شده بسته­ بندی و فشرده­سازی کنید.

کامپیوتر­ آماده و بسته­ بندی شده را درون یک جعبه یا محفظه ­ی بزرگ قرار دهید. بررسی کنید که تمام بسته ­ها به راحتی جاسازی شده ­اند، تا در زمان حمل، دچار جابجایی نشوند. تمام فضاهای باز را با ضربه ­گیر و فوم پر کنید تا در نهایت، فشرده­ سازی محکمی داشته باشید.

جعبه ­ی بیرونی را با نوارچسب مخصوص بسته ­بندی مهر و موم کرده و ببندید. حداقل ۳دور نوارپیچی را انجام دهید تا همه ­ی درزها گرفته شوند.

نکات مهم

حتما برچسب ((شکستنی است، با احتیاط حمل شود))، را روی بسته بچسبانید تا هنگام حمل و جابجایی احتیاط‌ های لازم صورت گیرد.

می‌توان، کیبورد، کابل و موس را در همان بسته ­بندی مربوط به تاج و قسمت بالایی کامپیوتر، جاسازی کرد.

آموزش ساخت جعبه برای وسایل

چگونه برای وسایلمان جعبه بسازیم

یکی از کارهای مهم قبل از باربری و اسباب کشی ، بسته بندی وسایل است و برای بسته بندی باید جعبه یا کارتن داشته باشید. کارتن ها را می توانید از طریق تماس با ما شماره باربری ما تهیه کنید یا اینکه با آموزشی که در ادامه توسط سریع بار تهران ، بهترین باربری تهران برای شما گرد آوری شده بخوانید.

سرهم کردن و ساختن جعبه برای جابه‌جایی  مهارتی کاربردی است و هرچه دقیق‌تر  انجام دهید سریع‌تر می‌توانید وسایلتان را جمع کنید. پس لازم است تا روش ساختن آن‌ها را بیاموزید:

۱-      یک جعبه کارتنی صاف و چسب  و تفنگ چسب لازم خواهید داشت.

۲-      جعبه را به شکل مکعب در بیاورید و قسمت پایینی جعبه را مشخص کنید. معمولاً نحوه‌ی متصل کردن قسمت‌های مختلف جعبه روی آن نوشته شده است. به هر حال، جعبه را بلند کنید و به شکل یک مربع دربیاورید.

۳-      لبه‌های اصلی که در زیر کارتن قراردارند را مقابل هم تا بزنید. ابتدا لبه‌های پایینی و بعد از آن لبه‌های بالایی که مقابل هم هستند را تا بزنید. بعضی از کارتن ها این قابلیت را دارند که لبه‌ها را با توی هم گذاشتن محکم کنید ولی اکثراً احتیاج به چسب زدن دارند.

حالا با هم چگونگی چسب زدن درست را مرور می‌کنیم:

جعبه را طوری در روبروی خود قرار دهید که انتهای آن به سمت بالا باشد. لبه‌ها را با تفنگ چسب به هم چسب بزنید و از ابتدا تا انتهای محل اتصال  آن­ها را محکم به هم بچسبانید. این کار را چندین بار انجام دهید تا از محکم بودن جعبه اطمینان حاصل کنید.

۴-      وسایلتان را جمع کنید و در جعبه قرار دهید، سپس به همان شیوه‌ی بالا، لبه‌های بالایی را چسب بزنید و ببندید. گاهی لازم است کل جعبه را چسب بزنید که این بستگی به شکنندگی، وزن و شکل لوازمتان دارد.

نکات مهم:

مطمئن شوید به اندازه‌ی کافی چسب دارید چون در غیر این صورت کار برای شما سخت خواهد شد!

برای اینکه بفهمید قسمت پایین بسته را درست بسته‌اید یا خیر، قبل چسب زدن جعبه را به صورت مربع دربیاورید و بعد از اطمینان چسب بزنید!

قسمت بالا را تا قبل از تمام شدن کار چسب نزنید.

اگر مثل بچه‌ها همه‌ی کارتنها را روی هم می‌گذارید، مواظب باشید که تعدادشان زیاد نشود!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.